.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روایتی از پشت پرده پرونده کردان
"رئیس‌جمهور درباره پرونده کردان گفت که کردان در تیم ما نبود. در تیم مقابل بود. از آنها جدا شد، آمد پیش من و قسم خورد که می‌خواهد کار کند. برایش پیغام دادند که بلایی به سرت می‌آوریم که نتوانی سرت را بلند کنی، و بعد پرونده مدرکش را علم کردند."
روایتی از پشت پرده پرونده کردان


ایلنا: "رئیس‌جمهور درباره پرونده کردان گفت که کردان در تیم ما نبود. در تیم مقابل بود. از آنها جدا شد، آمد پیش من و قسم خورد که می‌خواهد کار کند. برایش پیغام دادند که بلایی به سرت می‌آوریم که نتوانی سرت را بلند کنی، و بعد پرونده مدرکش را علم کردند."

پایان زودهنگام مناظره انتخاباتی محمدجواد حق شناس؛ مدیرمسئول روزنامه اعتماد ملی که نماینده کروبی بود و محمدرضا کوچک زاده؛ نماینده اصولگرای مجلس هشتم که برای دفاع از احمدی نژاد حضور یافته بود، سبب شد تا برنامه‌ای که بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق با عنوان "نسبت گفتمان احمدی نژاد و کروبی با خصوصیات جوهری انقلاب و منطق امام" برگزار کرده بود، به تریبونی داغ و انتقادی علیه دولت احمدی نژاد تبدیل شود.

در این نشست، از سوی دانشجویان پرسش‌هایی مستند و مستدل درباره نزدیکان احمدی نژاد از جمله کردان، مشایی و بذرپاش مطرح و با اصرار دانشجویان برای پاسخگویی نماینده مدافع دولت، جلسه تا بامداد یک شنبه (امروز) به طول کشید.

در سوی دیگر تریبون نیز کوچک زاده که احمدی‌نژاد را "خیر الموجودین" می‌دانست، با همه حوصله و کوششی که به خرج داد، نتوانست دانشجویان منتقد را قانع کند.

احمدی نژاد لجباز نیست، قانع نمی‌شود
تندترین پرسش‌های دانشجویان امام صادق درباره عملکرد دولت احمدی نژاد به حمایت رئیس‌جمهور از دو چهره مشهور باز می‌گشت؛ نخست مشایی که به تعبیر دانشجویانش حضورش در دولت احمدی‌نژاد برای اصولگرایان بسیار گران تمام شده است و به اعتقاد آنها، کماکان با لجاجت بر حضور وی در دولت اصرار دارد. چه که دانشجویان در پرسشی دیگر نسبت میان فقدان سعه صدر و تک روی رئیس‌جمهور با منطق امام(ره) را جویا شدند. کوچک زاده در پاسخ به این انتقادات نخست به روحیه شخصی افراد اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور در برخی موارد قانع نمی‌شود، نه اینکه لجبازی می‌کند.

وی در عین حال با اشاره به برخی نظرات امام خمینی تاکید کرد که مستدل و مشروح انتقادات خود را با احمدی نژاد در میان گذاشته است و خواستار پرهیز از برخی تک روی‌ها شده است.

اما کوچک زاده ضمن پذیرش برخی اشتباهات مشایی مانند دوستی با مردم اسرائیل، داستان الحاق حج و زیارت به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را جنجال آفرینی سیاسی خواند و گفت: "برخی با شخص مشایی مشکل دارند، می گویند مشایی می خواست حج را مانند سفر کیش اداره کند."

وی در پاسخ به تذکر دانشجویان که بحث کیش شدن سفر حج را آیت الله مکارم شیرازی طرح کرده است، گفت: "احتمالا اطلاعات اشتباه به آقای مکارم شیرازی داده اند."

کوچک زاده اصرار احمدی‌نژاد به ابقای مشایی را ناشی از قانع نشدن رئیس‌جمهور دانست و از قول احمدی نژاد نقل کرد: " که مسئله مشایی نیست، می‌خواهند نفر اول را بزنند، بعد سراغ دومی و بعدی ها بروند."

روایت احمدی نژاد از پرونده کردان
بخش دوم انتقادات دانشجویان دانشگاه امام صادق درباره ماجرای کردان بود و آنها دلیل حمایت وسیع رئیس‌جمهور از کردان را جویا شدند. کوچک زاده در این باره روایتی تازه از احمدی نژاد نقل کرد: "رئیس‌جمهور درباره پرونده کردان گفت که کردان در تیم ما نبود. در تیم مقابل بود. از آنها جدا شد، آمد پیش من و قسم خورد که می‌خواهد کار کند. برایش پیغام دادند که بلایی به سرت می‌آوریم که نتوانی سرت را بلند کنی، و بعد پرونده مدرکش را علم کردند."

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه، لاریجانی و توکلی را به سیاسی کاری و بامبول بازی علیه دولت احمدی نژاد متهم کرد و گفت: "سالها پیش توکلی معرف کردان بوده است و لاریجانی 9 سال کردان را به معاونت خویش انتخاب کرده بود، بعد به یکباره، همین افراد پرونده مدرک او را باز می کنند."

کوچک زاده در عین حال گفت که کردان 9 کتاب نوشته است و او کتاب های کردان را در خانه دارد.

وی به کتابچه مشخصات نمایندگان مجلس هشتم که چند روز پیش منتشر شده است، نیز اشاره کرد و گفت: الان مشخص شده که یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس هشتم که در انتخابات اعلام کرده بود، دکترا دارد، تحصیلات در حد سطح دارد.

وی همچنین طرح مسائلی مانند گم شدن یک میلیارد دلار را جنجال آفرینی منتقدان دولت دانست و گفت: می‌خواهند با طرح برخی مسائل جزیی، ما را از اصل مسیر منحرف کنند.

آدم احمدی نژاد نیستم
کوچک زاده در بخشی دیگر از سخنان خویش با تاکید بر اینکه وکیل الدوله یا آدم احمدی نژاد نیست، ادعا کرد با مرور صحیفه حضرت امام درباره ویژگی حکومت داری اسلامی و انقلابی و سخنان رهبری در حمایت از احمدی نژاد به این نتیجه رسیده است که احمدی نژاد "خیر الموجودین" است و بدین سبب از عملکرد دولت نهم دفاع می‌کند.

وی تاکید کرد که احمدی‌نژاد در راه درستی حرکت می‌کند و بر اساس تاکید حضرت امام تلاش برای استقرار حکومت جهانی اسلام، سختی، فشار، گرانی و گرسنگی در پی دارد.

کوچک زاده طرح انتقاداتی مانند اینکه احمدی نژاد مدیریت جهانی را رها کند و قیمت گوجه فرنگی را درست کند، را برنامه ریزی برای دفن اندیشه‌های امام دانست.

زوایه دید احمدی نژاد در حوزه فرهنگ
بخش دیگری از انتقادات دانشجویان درباره بی تفاوتی و کم کاری دولت نهم در حوزه فرهنگ طرح شد.

دانشجویان در دو مورد انتقادات خود را طرح کردند. نخست اینکه رهبری تاکید زیادی درباره مسئله فرهنگ دارد و در دیدار با هیئت دولت هم اشاره داشتند که در گزارش دولت کمترین وقت به بخش فرهنگ اختصاص یافته بود و دوم آنکه احمدی نژاد در دیدار با دانشجویان امام صادق هنگامی که با انتقادات دانشجویان مواجه شده است، بدون ارائه گزارش عملکرد، دوباره از رهبری هزینه کرده است که گفته است: "وزیر ارشاد، انتخاب مقام معظم رهبری بوده است."

در واکنش به این انتقادات، ابتدا کوچک زاده نقل قول دانشجویان از رئیس‌جمهور را نپذیرفت که با گواهی دادن جمع زیادی از دانشجویان حاضر در نشست درباره صحت این نقل قول، ناچار به پذیرش و توضیح درباره دیدگاه‌های فرهنگی احمدی نژاد شد.

به گفته این نماینده اصولگرا، احمدی نژاد اعتقاد دارد که فعالیت در حوزه اقتصادی و زیربنایی را مقدمه‌ای برای کار فرهنگی و موثر واقع شدن فعالیت های فرهنگی می‌داند.

کوچک زاده تاثیر فعالیت فرهنگی را در گرو تامین معیشت و اقتصاد مردم دانست و گفت: "بنگاه‌های زودبازده، وام ازدواج، صندوق مهر رضا و اقدامات مشابه، در واقع برنامه‌هایی بودند كه احمدی نژاد برای نیل به همین اهداف انجام داد.

نسبت بذرپاش و شایسته سالاری
دانشجویان منتقد در بخش دیگری از سوالات خویش با اشاره به اینکه دولت نهم وعده مبارزه با رانت خواری را داد، ولی برخی مشاوران جوان رئیس‌جمهور مانند مهرداد بذرپاش، بدون طی سلسله مراتب به مدیرعاملی سایپا رسیدند و حالا هم بحث حضور مدیریت بذرپاش بر مجموعه شستا، مطرح شده، گفتند: چنین رویه‌ای غلط است و افکار عمومی بخصوص جوانان می‌پرسند که چگونه یک جوان 30 ساله می‌تواند اینگونه مدارج را طی کند؟

به عقیده دانشجویان، دستیابی به چنین پست‌هایی تنها به لطف آشنایی و نزدیکی با رئیس‌جمهور بوده است، نه رعایت اصل شایسته سالاری. واکنش کوچک زاده به این انتقادات اما جالب بود. او نخست گفت که چون در کشور بانک اطلاعات مدیران نداریم، هر کس که رئیس‌جمهور شود، ناچار است نزدیکان و اطرافیانش را انتخاب کند.

کوچک زاده افزود: " البته من شخصا یک بانک اطلاعات مدیران تهیه کرده‌ام و کسی هم خبر ندارد."

وی این لیست را بیش از 60 نفر اعلام کرد و گفت: این لیست را برای روزی تهیه کرده است که اگر مسئولیتی بر دوش گرفت، در انتخاب مدیرانش با مشکل مواجه نشود.

نمانیده مجلس مدافع احمدی نژاد، همچنین در مورد عزل و نصب‌های ناهماهنگ دولت نهم مانند آمد و رفت داوود دانش جعفری و مظاهری گفت: " در مورد دانش جعفری من هم از احمدی نژاد سوال کردم و هم از دانش جعفری. به احمدی نژاد گفتم که چرا علیرغم آگاهی از نظرات دانش جعفری او را به عنوان وزیر اقتصاد معرفی کردی، رئیس‌جمهور گفت که با داوود قرار گذاشتیم که در هیئت دولت بحث علمی کند و اگر به نتیجه‌ای غیر از روایت مدنظرش رسیدیم، برود، اجرا کند و تحت تاثیر نظراتی که جاهای دیگر به او می‌گویند قرار نگیرد. ولی داوود به وعده‌اش عمل نکرد و به حرف‌های اقتصادی گوش می‌کرد که در جاهای دیگر می‌شنید.

کوچک زاده افزود: "با دانش جعفری هم حرف زدم که چرا علیرغم اینکه با برنامه‌های اقتصادی مخالف بودی، این پست را پذیرفتی، که دانش جعفری تاکید کرد به رئیس‌جمهور درباره باورش به سیاست‌های تعدیل اقتصادی خبر داده بود ولی گفتند که بیا."

گفتنی است کوچک زاده پیش از طرح سوالات دانشجویان، با مرور بخش هایی از صحیفه حضرت امام، دعوای کنونی در عرصه سیاست را نسبت میان رای مردم و رای خدا دانست و گفت: " بحث اصلی امروز درباره جمهوریت و اسلامیت است.

وی نگرش امام را موضوعیت دادن به اصل اسلام در حکومت داری دانست و گفت: "منظور و هدف انقلاب این نبود که ما کشوری چون سوئیس یا سوئد شویم که رفاه و استقلال دارد ولی از معنویت و خدا در آن خبری نیست."

وی سیاست خارجی احمدی نژاد را تلاش برای برپاسازی حکومت جهانی اسلام دانست و این وظیفه را بسیار مهم تر از پرداختن به معیشت مردم ذکر کرد.

کوچک زاده یادآوری کرد که مخالفان مرتب می‌گویند چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است. نمی‌دانم شان نزول این ضرب المثل چه بوده است ولی این بهانه گیری‌ها برای آن است که احمدی نژاد را از راه اصلی منحرف کنند.

وی همچنین حمایت از حزب الله و حماس را تامین کننده امنیت کشور دانست و گفت:" در این سیاست خارجی با فشار به مهمترین دشمن خویش، به بهترین نحو منافع خویش را تحمیل کرده‌ایم و باید بدانیم که اگر دولت کنونی، دولت احمدی نژاد نبود، جنگ 33 روزه به پایان نمی‌رسید.

این نماینده اصولگرا همچنین با اشاره به برخی مطالب روزنامه اعتماد ملی، مدعی شد حلقه زدن لیبرال‌ها و چهره‌هایی چون کرباسچی، سحابی و شیرین عبادی در اطراف کروبی، سبب شده است او از خط انقلاب منحرف شود و این باعث نگرانی نیروهای اصولگرا در مورد کروبی شده است.

وی طرح مسائلی مانند جلوگیری از اعدام کودکان در ایران توسط کروبی را عملي در راستاي خواسته لیبرال‌ها دانست و تاکید کرد که نفوذی‌ها در بیت برخی مراجع حضور پیدا کردند و نتیجه اش کنار گذاشتن حاصل عمر امام توسط امام بود و الان هم کروبی را دارند در این مسیر پیش می‌برند.

سخنان حق شناس
محمد جواد حق شناس، روزنامه‌نگار اصلاح طلب که به نمایندگی از کروبی در این نشست حضور یافته بود، اما به دلیل تاخیر نیم ساعته در شروع برنامه و مشکل بیماری پدرش زودتر از کوچک زاده جمع دانشجویان را ترک کرد.

وی در تبیین دیدگاه‌های کروبی، تاسیس حزب اعتماد ملی را تلاشی مهم برای محقق ساختن ظرفیت‌های قانون اساسی و توجه امام به رای مردم ذکر کرد و تاکید کرد: "کروبی در طول تمام فعالیت‌های سیاسی‌اش، خط قرمز روشنی با لیبرال‌ها و افراطیون داشته است."

وي درباره انتقادات اصلاح طلبان به مواردي چون ادعای مدیریت جهانی توسط احمدی نژاد گفت: "زمانی که یکی از نمایندگان مجلس خبر می‌دهد در سیستان و بلوچستان برخی جوانان چون 50 هزار تومان درآمد ندارند، دست به اسلحه می‌برند و یا معاون نیروی انتظامی کشور اعلام می‌کند که برخی خانواده‌ها چون 80 هزار تومان درآمد در ماه ندارند، مجبور می‌شوند دخترانش را برای کارکردن به شرکت‌های خصوصی ناامن بفرستند، طرح مسائلی چون مدیریت جهانی، کمک 300 میلیون دلاری به کشوری چون پاکستان و یا سرمایه گذاری چند میلیون دلاری برای کمک به شبکه برق کنیا چه موضوعیتی دارد."

حق شناس افزود: "وقتی کشوری چون پاکستان حتی حاضر نیست قاچاقچیان و کسانی که 20 نفر از نیروهای انتظامی ما را به شهادت رسانده‌اند، دستگیر و یا محاکمه کند، ما چرا باید پاداش 300 میلیون دلاری به این کشور بدهیم. ما با این نوع سیاست خارجی مخالفیم“.
کوچک زاده در واکنش به این سخنان گفت که از این کمک خبر دقیقی ندارد و ممکن است که مجلس تصویب کرده باشد. این در حالی است که نخستین بار، اعطای کمک 300 میلیون دلاری که توسط وزیر امور خارجه دولت نهم در ژاپن تعهد شده است، توسط همکاران وی در مجلس فاش و مورد انتقاد قرار گرفت.

حق شناس در بخش دیگری از سخنان خویش، بکارگیری عقلانیت در اداره امور جامعه خواستار شد و گفت مردم رئیس جمهور انتخاب می‌کنند که تورم 25 درصد نشود، بیکاری 12 درصد نشود و کشور خودشان را اداره کند، نه اینکه جهان را اداره کند.

این گفته‌های حق شناس اما با اعتراض کوچک زاده روبرو شد.
وی گفت: ”زمانی که کروبی از شهرام جزایری پول می‌گرفت که البته مطمئن هستم برای خودش برنداشته است و برخی نزدیکانش برای تاسیس روزنامه از این پول‌ها استفاده کردند، چرا حواسش به عقلانیت نبود."

وی طرح پرداخت 50 هزار تومان به مردم را تحقیر کردن مردم دانست و مدعی شد که طرح واقعی کردن یارانه‌های احمدی نژاد با طرح کروبی کاملا متفاوت است و نامه‌های بیشمار مردمی به احمدی نژاد برای دریافت کمک‌های مالی، گداپروری نیست، بلکه نشان از سیاست‌های غلط دولت‌های گذشته دارد که مردم را به چنین روزی انداخته‌اند.

حق‌شناس در پاسخ به سوالی درباره فقدان روحیه استکبارستیزی در اظهارات و برنامه‌های کروبی، گفت: "کروبی در حوزه سیاست خارجی نیز سه اصل عزت، حکمت و مصلحت را با تامین منافع ملی گره زده و در این راستا با احترام به اصل برقراری ارتباط با همه کشورها بجز اسرائیل، برای احیای جایگاه و شان ایران و مردم کشورش می کوشد."

حق شناس همچنین در پایان سخنان خویش احیای برنامه ریزی، احیای حقوق شهروندی و تقسیم سهام نفت و گاز که تکامل یافته شعار 50 هزار تومان برای هر نفر است، را سرفصل شعارهای انتخاباتی کروبی عنوان کرد.

در حاشیه
-نشست دانشجویان با کوچک زاده ساعت 23 به صورت رسمی تمام شد ولی با اصرار دانشجویان این نشست به صورت غیر رسمی تا ساعت 24 ادامه یافت.

-کوچک زاده در بخشی از سخنانش، گفته‌های حق شناس در مورد تغییر 180 درجه‌ای نظرات امام که تحت تاثیر شرایط مکانی و زمانی و مصلحت ملی و منافع مردم صورت گرفته است، را مورد تردید قرار داد و گفت: اگر چنین چیزی اثبات شود، همه حرف‌های خود را پس می‌گیرد، اما اندکی بعد، در غیاب حق شناس و در پاسخ به دانشجویان، دو روایت کاملا متفاوت از امام درباره نهضت آزادی نقل کرد. ابتدا این را گفت که امام دولت بازرگان را دولت امام زمان می‌دانست و مخالفت با این دولت را مخالفت با شرع اعلام کرد و پس از مدتی امام اعلام کرد که والله از همان ابتدا مخالف نخست وزیری بازرگان بود و به خاطر مصلحت و مشورت دوستان پذیرفتم.

-کوچک زاده در بخشی از سخنانش، میرحسین موسوی را تلویحا مورد انتقاد قرار داد و نظرات وی در مورد قبول نداشتن مرزهای رایج خودی و غیرخودی را غیرقابل قبول خواند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.